Allt börjar!

Augusti är här och allt börjar på nytt. Det är klart att vi Skriftskoleledare också tänker i läsår: att inleda skrivandet med en ny grupp människor är verkligen att börja något alldeles nytt, också för oss kursledare. Ännu vet vi inte ens tillsammans med vilka tio vi ska tillbringa detta år – det känns som skolstarsspänning, det känns som en ny vår, trots att det är höst. (Taivassalo är inte så bra på årstider annars heller, vi beklagar.)

Och vad gör vi just nu då? Jo, vi planerar nästa läsår med Skriftskolan VI samtidigt som vi förbereder det Masterclass-veckoslut vi kommer att ha nu i augusti för våra alumner. Vi hoppas kunna fortsätta också med detta, för när ett år har gått så saknar vi ju alltid den årskull som lämnar oss.

Och nu väntar vi på vår nya grupp, som sagt. Vi vet ännu inte vilka som ska finnas där. Ansökningstiden går ut 13 augusti – vi väntar med spänning på vad och vem och vilka som ramlar in!